Corona Update: Reguliere tandzorg hervat per 22 april

Tandprothetische Praktijk Best/Nuenen hervat reguliere tandzorg vanaf woensdag 22 april.

Op 21 april jongstleden, tijdens de wekelijkse COVID-19 persconferentie van de overheid en het RIVM, is kort aan de orde geweest dat de dienstverlening in de mondzorg weer hervat kan worden. Daarom kunnen wij melden dat de Tandprothetische Praktijk vanaf vandaag, woensdag 22 april, de reguliere mondzorg weer gaat hervatten op een verantwoorde en gepaste wijze. Wij werken uitsluitend op afspraak, die u telefonisch of via het contactformulier kunt inplannen. Wij hanteren hierbij onze reguliere openingstijden.

Aanvullende maatregelen

Om tijdens de corona crisis zowel uw als onze gezondheid zo goed mogelijk te bewaken, hanteren wij voorlopig een aantal regels:

Toegang tot de praktijk

Het beleid dat we volgen, is dat we alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn. Mocht er de komende tijd iets wijzigen in uw gezondheid of antwoordt u op één van de onderstaande vragen met ‘ja’, dan verzoeken wij u om uw afspraak te annuleren en zo mogelijk te verzetten naar een ander moment.
Betreft uw probleem zgn. spoedzorg, dan kunnen wij u alsnog doorverwijzen naar het CAM (Coronacentrum Acute Mondzorg).

  • Heeft u nu corona?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38⁰C)?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Bent u in thuisisolatie?
  • Woont u in een verpleeg- of verzorgingshuis?
  • Woont u in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Uw bezoek aan onze praktijk

Omdat hygiëne bij deze virusuitbraak een belangrijke maatregel is om het virus te bestrijden, vragen wij u bij betreden van de praktijk uw handen te wassen met water en zeep of te desinfecteren met handalcohol. We verzoeken u daarna uw gezicht en zaken zoals mobiele telefoons niet meer aan te raken. In de wachtruimte en bij het maken van afspraken proberen we met elkaar zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te bewaren die door de Rijksoverheid wordt geadviseerd.

Daarnaast vragen wij u:

  • Kom niet te vroeg, dus liefst vlak voor de afspraaktijd, bij ons binnen.
  • Volg de aanwijzingen van ons personeel op.
  • Kom alléén naar uw afspraak, indien strikt noodzakelijk mag maximaal 1 begeleider meekomen.
  • Wanneer u komt voor een reparatie, verzoeken wij u de prothese vooraf te wassen met water en zeep, en deze in een boterhamzakje mee te nemen.
  • Verlaat na uw behandeling zo spoedig mogelijk de praktijk.
  • Wij zullen u ontvangen met een glimlach maar u de hand niet schudden.
  • In de behandelkamer houden we ons aan de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben we aanvullende hygiënemaatregelen genomen.

Afspraak maken

U kunt vanaf nu weer een afspraak maken voor reguliere mondzorg zoals controles en het aanmeten van protheses. Dit kan telefonisch, maar ook via de button ‘Maak een afspraak’ hieronder.

Haal- en brengservice voor reparaties van gebitsprotheses

Kapotte prothese? Blijf er niet mee rondlopen, maar doe er snel iets aan. Ook nu. Voor reparaties van protheses bieden wij optioneel een haal- en brengservice aan. Zo hoeft u uw woning niet onnodig te verlaten. Voor cliënten in de gemeentes Best en Nuenen bieden wij deze service tijdens de coronaperiode kosteloos aan.

Woont u in een verpleeg- of verzorgingshuis, of in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking? Dan kunt u uw reparatieverzoek ook aan ons melden. Wij zullen er dan alles aan doen om, binnen de mogelijkheden die er zijn, uw prothese te repareren.

Om een reparatie te melden kunt u, behalve door het maken van een telefonische afspraak, ook via de onderstaande button een reparatieverzoek indienen.

Reparatie melden